• English
    • العربية
    • français
  • English 
    • English
    • العربية
    • français
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • C- Faculté des Sciences Economiques, Commerciales et des Sciences de Gestion - كلية العلوم الاقتصادية التجارية و علوم التسيير
  • Département des Sciences de Gestion - قسم علوم التسيير
  • - رسائل الدكتوراه
  • إدارة أعمال
  • View Item
  •   DSpace Home
  • C- Faculté des Sciences Economiques, Commerciales et des Sciences de Gestion - كلية العلوم الاقتصادية التجارية و علوم التسيير
  • Département des Sciences de Gestion - قسم علوم التسيير
  • - رسائل الدكتوراه
  • إدارة أعمال
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

دور التشخيص الاستراتيجي في بناء مقومات الإبداع والابتكار في المؤسسة الاقتصادية - دراسة حالـــة -

Thumbnail
View/Open
دور التشخيص الاستراتيجي في بناء مقومات الإبداع والابتكار في المؤسسة الاقتصادية - دراسة حالـــة - (7.827Mb)
Date
2021
Author
طوير, امباركة
Metadata
Show full item record
URI
http://193.194.79.39:81/dspace.univ-tissemsilt.dz/handle/123456789/191
Collections
  • إدارة أعمال [10]
Abstract
سعت هذه الدراســـة إلى تحديد دور التشخيص الإستاييي ي ناء قومقء الإندا والانتكءر ي المؤسسة الإقتصءدية بميمع صيدال نءلمدية، و قد تحدد الدراســـة بمتغير قستول تمثل ي التشخيص الإستاييي نبعديه (التشخيص الإستاييي الداخل، التشخيص الإستاييي الخءرج ،) و قتغير يءنــــــع ي الإندا و الانتكءر نأنعءده (حل المشءكل واتخءذ الورار، الوءنلية على التغيير، روح المجءزفة، سعة الايصءلا ، يشييع الإندا و الانتكءر)، ولتحويق أهداف الدراســة تم يصميم الاستبءنة لغرض جمع البيءنء قن أفراد العياة، ونلغ عددهء ( ، )400والتي تمثل المجتمع نأكملـــــــه، وتم استخدام البرنءقج الإحصءئ للعلمم الاجتمءعيـــــــة SPSSلتحليل نيءنء الاستبءنة، اعتمءدا على المتمسطــــء الحسءنية و قعءقل الاريبءط و غيرهـــــــء قن الأسءليب الإحصءئيـــــــة الأخرى، و قد يمصلت الدراســــــة إلى أن، هاءك دور للتشخيص الإستاييي % 78.3ي ناء قومقء الإندا و الانتكءر بميمع صيدال نءلمدية.
 
This study aims to determine the role of strategic diagnosis in building the creativity and innovation of the economic pharmaceutical company saidal in Médéa. The study identified an independent variable in the strategic diagnosis in its two dimensions. (Internal strategic diagnosis, external strategic diagnosis), and a variable in innovation and innovation in its dimensions (Problem-solving and decision-making, changeability, risk-taking, communication capacity, encouragement of creativity and innovation) in order to reach the main objective of the study, the resolution was designed to collect data from the sample population. The number reached (400 sample), representing the entire community, Statistical Product and Service Solutions program (SPSS) was used to analyze resolution data, based on arithmetic averages, correlation coefficient and other statistical methods. The study found that there is a role for the 78.3% strategic diagnosis in building creativity and innovation in the pharmaceutical company Saidal
 

Copyright © 2022 | Tissemsilt University | Catalogue-Biblio | Moodle~E-learning | FaceBook
Contact Us | Send Feedback

@univ.tis@univ.tis
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Copyright © 2022 | Tissemsilt University | Catalogue-Biblio | Moodle~E-learning | FaceBook
Contact Us | Send Feedback

@univ.tis@univ.tis