• English
    • العربية
    • français
  • français 
    • English
    • العربية
    • français
  • Ouvrir une session
Voir le document 
  •   Accueil de DSpace
  • C- Faculté des Sciences Economiques, Commerciales et des Sciences de Gestion - كلية العلوم الاقتصادية التجارية و علوم التسيير
  • Département des Sciences de Gestion - قسم علوم التسيير
  • - رسائل الدكتوراه
  • إدارة وتسيير المؤسسة
  • Voir le document
  •   Accueil de DSpace
  • C- Faculté des Sciences Economiques, Commerciales et des Sciences de Gestion - كلية العلوم الاقتصادية التجارية و علوم التسيير
  • Département des Sciences de Gestion - قسم علوم التسيير
  • - رسائل الدكتوراه
  • إدارة وتسيير المؤسسة
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

مدى مساهمة الإدارة الإلكترونية في تحسين جودة الخدمات المصرفية

Thumbnail
Voir/Ouvrir
مدى مساهمة الإدارة الإلكترونية في تحسين جودة الخدمات المصرفية (4.841Mo)
Date
2022
Auteur
بهلول, خيرة
Metadata
Afficher la notice complète
URI
http://193.194.79.39:81/dspace.univ-tissemsilt.dz/handle/123456789/199
Collections
  • إدارة وتسيير المؤسسة [3]
Résumé
تهدؼ ىذه الدراسة إفُ معرفة مدى مسابنة الإدارة الإلكتًونية في برستُ جودة ابػدمات ابؼصرفية من خلبؿ دراسة حالة لمجموعة من البنوؾ العمومية بولاية تيارت، ولبلوغ ىذا ابؽدؼ تناولنا في ابعانب النظري بصلة من ابؼفاىيم المحيطة بابؼوضوع ارتبطت مباشرة بالإدارة الإلكتًونية وجودة ابػدمات ابؼصرفية، في حتُ تضمن ابعانب التطبيقي دراسة ميدانية على عينة قوامها 140عاملب بالبنوؾ العمومية بؼعرفة واقع الإدارة الإلكتًونية في البنوؾ، ومدى مسابنة ذلك في برستُ جودة ابػدمات ابؼصرفية ابؼقدمة للعملبء. تم الاعتماد على الاستبياف كأدة أساسية للحصوؿ على ابؼعلومات، واللجوء إفُ العديد من الأساليب الإحصائية، كما تم استخداـ ابؼنهج الوصفي التحليلي لاختبار فرضيات الدراسة ابؼوضوعة والتوصل إفُ أف البنوؾ بؿل الدراسة تستخدـ الإدارة الإلكتًونية بفعالية، بالإضافة إفُ وجود علبقة ارتباطية قوية بتُ بـتلف أبعاد الإدارة الإلكتًونية (أجهزة ابغاسوب وملحقاتو، البربؾيات، شبكة الاتصاؿ، قواعد البيانات، صناع ابؼعرفة) وجودة ابػدمات ابؼصرفية في البنوؾ بؿل الدراسة عند مستوى الدلالة الإحصائية ( .)
 
This study aims to determine the extent to which e-management contributes to improving the quality of banking services through a field study of a group of public banks in Tiaret State. To that end, we have touched upon the concepts that surround the subject and are directly related to e-management and the quality of banking services. The field study aspect included a sample of 140 public bank staff to determine the reality of e-management in banks, and the extent to which this contributed to improving the quality of banking services provided to clients. The questionnaire was used as a basic tool for obtaining information, using many statistical methods, using analytical descriptive methods to test the hypotheses of the study developed and finding that the banks in question used e-management effectively, as well as a strong correlation between the different dimensions of e-management. (hardware, software, network of communication, databases, knowledge makers) and the quality of banking services in the banks in study at statistical significance ( α ) Ke
 

Copyright © 2022 | Tissemsilt University | Catalogue-Biblio | Moodle~E-learning | FaceBook
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire

@univ.tis@univ.tis
 

 

Parcourir

Tout DSpaceCommunautés & CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujets

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Copyright © 2022 | Tissemsilt University | Catalogue-Biblio | Moodle~E-learning | FaceBook
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire

@univ.tis@univ.tis