Show simple item record

dc.contributor.authorطوير, امباركة
dc.date.accessioned2022-07-06T15:05:39Z
dc.date.available2022-07-06T15:05:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherTHDR658-005
dc.identifier.urihttp://193.194.79.39:81/dspace.univ-tissemsilt.dz/handle/123456789/191
dc.description.abstractسعت هذه الدراســـة إلى تحديد دور التشخيص الإستاييي ي ناء قومقء الإندا والانتكءر ي المؤسسة الإقتصءدية بميمع صيدال نءلمدية، و قد تحدد الدراســـة بمتغير قستول تمثل ي التشخيص الإستاييي نبعديه (التشخيص الإستاييي الداخل، التشخيص الإستاييي الخءرج ،) و قتغير يءنــــــع ي الإندا و الانتكءر نأنعءده (حل المشءكل واتخءذ الورار، الوءنلية على التغيير، روح المجءزفة، سعة الايصءلا ، يشييع الإندا و الانتكءر)، ولتحويق أهداف الدراســة تم يصميم الاستبءنة لغرض جمع البيءنء قن أفراد العياة، ونلغ عددهء ( ، )400والتي تمثل المجتمع نأكملـــــــه، وتم استخدام البرنءقج الإحصءئ للعلمم الاجتمءعيـــــــة SPSSلتحليل نيءنء الاستبءنة، اعتمءدا على المتمسطــــء الحسءنية و قعءقل الاريبءط و غيرهـــــــء قن الأسءليب الإحصءئيـــــــة الأخرى، و قد يمصلت الدراســــــة إلى أن، هاءك دور للتشخيص الإستاييي % 78.3ي ناء قومقء الإندا و الانتكءر بميمع صيدال نءلمدية.ar
dc.description.abstractThis study aims to determine the role of strategic diagnosis in building the creativity and innovation of the economic pharmaceutical company saidal in Médéa. The study identified an independent variable in the strategic diagnosis in its two dimensions. (Internal strategic diagnosis, external strategic diagnosis), and a variable in innovation and innovation in its dimensions (Problem-solving and decision-making, changeability, risk-taking, communication capacity, encouragement of creativity and innovation) in order to reach the main objective of the study, the resolution was designed to collect data from the sample population. The number reached (400 sample), representing the entire community, Statistical Product and Service Solutions program (SPSS) was used to analyze resolution data, based on arithmetic averages, correlation coefficient and other statistical methods. The study found that there is a role for the 78.3% strategic diagnosis in building creativity and innovation in the pharmaceutical company Saidalen_US
dc.subjectالتشخيص الإستاييي، الإدارة الإستايييية، الإندا والانتكءرar
dc.subjectStrategic diagnosis, strategic management, creativity and innovationen_US
dc.titleدور التشخيص الاستراتيجي في بناء مقومات الإبداع والابتكار في المؤسسة الاقتصادية - دراسة حالـــة -ar
dc.typeBook chapteren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record